ד"ר ליאור קורן

חוות דעת משפטיות

ד"ר קורן כותב חוות דעת משפטיות אורתופדית ועובד עם משרדי עורכי דין המובילים בישראל. 

חוות דעת רפואית משפטית שנכתבה בידי אורתופד מומחה מהווה מסמך משפטי והיא זו שיכולה לקבוע אם תזכו בתביעה או לא.

ד״ר ליאור קורן הוא מומחה באורתופדיה, בעל תעודת הסמכה לכתיבת חוות דעת רפואית משפטית מידי ההסתדרות הרפואית בישראל וכן בוגר קורס הפוסקים לביטוח הלאומי מטעם אוניברסיטת ת"א. בנוסף ד"ר קורן ליאור הוא מומחה מנתח ובעל הסמכה של כירורג כף יד מומחה. מומחה כף יד הוא הכתובת לכל פגיעה ביד. חוות דעת של מומחה כף יד גוברת על זאת של אורתופד שאינו כירורג יד בפגיעות של היד. 

חוות דעת לצורך הגשה לבית המשפט היא חוות דעת שצריכה להציג בצורה משכנעת ומקיפה את טענת התובע מבחינה רפואית. חוות הדעת טובה היא כזאת שמתארת את מנגנון הפגיעה בדיוק רב, ממחישה את עוצמת הפגיעה ואיך היא גרמה לנכות הספציפית. בנוסף חוות דעת טובה צריכה לכלול תיאור מסודר של המקרה מרגע התאונה או החבלה, דרך הטיפול הראשוני (אבחנה וטיפול) דרך כל התערבות אם נעשתה. זאת במיוחד בניתוחים בהם יש נטייה לא להבין את מלא ההתערבות. לדוגמא ניתוח ארטרוסקופיה פשוטה מול ארטרוסקופיה בו שוחזרה רצועה עם גיד ממקור אחר בגוף, נחתך גיד על מנת לשחררו או הוסר מניסקוס במלואו. לבסוף חוות הדעת צריכה לתאר במדויק את תהליך השיקום והטיפול המתמשך לאחר הפגיעה.

חוות דעת מצוינת מצריכה בנוסף תיאור מדויק של ההגבלות התפקודיות השונות של הנפגע בעבודתו, בביתו ובתחביביו. 

בלי חוות דעת טובה שיודעת לתאר במלואה את הנכות ומסבירה את משמעויות הפגיעה יתקשה העו"ד להבין את מהות הפגיעה וההשלכות שלה והתביעה לא תשיג את מלוא מטרתה. 

שתפו את הפוסט: